وکیل پایه یک دادگستری

اسناد مالکیت تک برگی – قسمت دوم

دستورالعمل نحوۀ صدور سند مالکیت جدید

ماده 1- در هر واحد ثبتی کارگروهی متشکل از رئیس یا معاون اداره و یک خبرۀ ثبتی و یکی از کارشناسان مسلط به امور فناوری اطلاعات و کاداستر به منظور راهبری برنامه های نرم افزاری تشکیل می گردد.

کارگروه استانی متشکل از مدیر کل یا معاون وی و یک خبرۀ ثبتی و یکی از کارشناسان مسلط به امور فناوری اطلاعات و کاداستر خواهد بود که مسئولیت راهبری برنامه های نرم افزاری واحدهای تابعه را عهده دار می باشد و کمیتۀ تغییرات سازمان متشکل از مدیران کل املاک، کاداستر و توسعۀ فناوری اطلاعات پاسخگوی مشکلات استان ها می باشد.

تبصره: در صورت بروز هر گونه ابهام و اشکال در نرم افزار و به منظور پیشگیری از اعمال سلیقه و ایجاد رویۀ واحد لازم است مراتب از طریق کارگروه شهرستان جهت رفع نقص به کارگروه استانی منعکس و چنانچه کارگروه استانی قادر به رفع ابهام نباشد مراتب به ادارۀ کل امور املاک اعلام تا موضوع در کمیتۀ تغییرات مطرح و ارائۀ طریق گردد.

ماده 2- در رابطه با تفکیک املاک، پس از گواهی مطابقت نقشۀ تفکیکی با محل و سند مالکیت و تولید نقشه در محیط گرافیکی و تهیۀ صورتجلسۀ تفکیکی و اخذ گواهی های لازم، در صورتی که مالک، یک نفر باشد ضمن الحاق پارکینگ و انباری مطابق با درخواست مالک، سند دفترچه ای باطل و برای هر قطعۀ مفروزی سند جدید صادر می گردد.

تبصره: چنانچه مالک بیش از یک نفر باشد و قصد تنظیم تقسیم نامۀ رسمی داشته باشند پس از انعکاس مفاد صورتجلسۀ تفکیکی در قسمت ملاحظات سند دفترچه ای، مراتب جهت تنظیم تقسیم نامه، به دفترخانه ارسال خواهد شد. سردفتر مکلف است پس از تنظیم تقسیم نامه، ضمن درج موضوع در سند، درخواست متقاضی را همراه با تقسیم نامه و لاشۀ سند و فیش واریز بهای سند جدید به واحد مربوط ارسال نماید.

((مواد 3 الی 6  دستورالعمل در قسمت سوم این مطلب درج شده است. برای ملاحظۀ مواد 7  الی 17 این دستور العمل، قسمتهای بعدی را ملاحظه کنید))

منبع وکیل سرا www.vakilsara.ir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =